Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.15

Kategori: Tvspel

Denna onsdag så har jag mått lite kasst då jag håller på att bli sjuk. Men det har inte hindrat mig från att testa veckans spel.

Det första jag provade var Yar's Revenge som är väldigt likt Panzer Dragoon Orta som dök upp till den första xboxen. Yar´s Revenge är ett slags bullethell spel så som Panzer Dragoon vilket innebär att du flyger runt och skjuter på fiender samtidigt som du försöker undvika fienders skott.

800MS Points kostar detta spel vilket jag aldrig skulle betala.

Andra spelet denna veckan heter Might & Magic : Clash of Heroes vilket är ett taktist rollspel likt Final Fantasy Tactics. Grafiskt så ser det rätt så mysigt ut och påminner en hel del om gamla tidens spel. Spelet var rätt intressant men jag orkar inte lägga ner tiden som kräver för att spela spelet tyvärr.

Might and Magic kostar 1200Ms Points och tycker man om liknade spel så rekommenderar jag det varmt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: