Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Hockey, Spacemarines och Action

Kategori: Spel Intryck

Jag har testat 3 nya demos som har dykt upp på xbox live. Den första demon var som alltid en liten demo på det årliga NHL serien.

I NHL12 så ska det gå att tacklas ännu lättare än i NHL11. De andra förbättringarna ska vara att man nu kan störa målvakten(Nice), Täcka och styra skott lättare, Spela på utomhus arena och spela med legender som Börje Salming, Wayne Gretzky och massa andra. Plexiglas ska gå sönder igen och målvakter kan även de hamna i slagsmål. Jag kommer lätt köpa hela spelet trots att jag inte märkte dessa förändringar i demoversionen. Det ända jag märkte var att spelet går mycket snabbare och att spelarna var lite mer smidiga.

Warhammer : Space Marines är ett actionspel rätt likt Gears of war fast med mer fiender så det blir ett hack n slash typ. Spelet var ingenting för mig men jag kan tänka mig att fans av Warhammer kan nog gilla det mera. Grafiskt så var det lite medelmåttigt och jag råkande ut för lite buggar i demoversionen men det får man hoppas att de fixar till spelsläppet den 9:e September.

Sista demot jag har provat var en spirituell uppföljare till en redigt snyggt Playstation 2 & Xbox spel som heter Black. Bodycount heter spelet och påminner en hel del om Bulletstorm som kom tidigare i år. Men det som gjorde Bulletstorm bra och underhållande har utvecklarna helt missat i bodycount. Visst så är det fartfylld action i första person men jag fick aldrig någon känsla för varför jag skulle döda alla dessa fula fiender. Kontrollen blev jag inte heller riktigt vän med under min provsektion.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: