Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Nhl11

Kategori: Spel Recensioner

Nu är det inte långt kvar tills NHL12 släpps och jag känner mig väldigt klar med Nhl11. Nhl spelen har bara blivit bättre och bättre för varje år även om det bara är små förändringar så ändrar de spelet väldigt mycket. De förbättringar som var med i NHL11 är att man nu har en fysikmotor som styr tacklingarna istället för som det var förr med en förprogramerad tackling. En annan nyhet är att klubbor kan gå av vid hårda skott eller tacklingar.

Det har även kommit till att man kan teka på olika sätt och att spelet går lite långsammare eftersom det är mycket svårare att komma in framför mål och passa närmaste spelare som gör ett direktskott i krysset. I Nhl11 måste man oftast ställa upp laget och passa runt pucken så att man får ett bättre läge. En annan sak som är kul med spelet är att mål kan bli bortdömda om det är folk i målgården eller om man gör mål med hög klubba. Detta hände inte ofta men det är kul att det finns.

Det är småjusteringar men givetvis de gör att spelet måste spelas på ett mycket mer annorlunda sätt än vad man gjorde i Nhl10. Jag tycker att Nhl11 är det bästa hockey spelet än så länge och jag tror verkligen att Nhl12 kommer bli ännu bättre med de nyheter som kommer i det. Dock så är det en grej jag stör mig på i spelet och det är när man spelar i be a pro läget och ska försvara säg så blir bilduppdateringen lite lidande vilket är lite frustrerande. Jag vet inte om detta är en problem på Ps3 versionen men det har varit så för mig i både Nhl10 och 11. 

 
BETYG

Grafik 9 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 10 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: