Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Crysis 2 & Bulletstorm intryck

Kategori: Spel Intryck

CRYSIS 2

Idag så släpptes en multiplayer beta på Crysis 2 och en demo på Bulletstorm och båda ska släppas senare i vår.
Crysis 2 har jag varit lite sugen på men mest för att testa singelplayer kampanjen. Tyskarna Crytek skryter om att de har den bästa grafikmotorn så är det givetvis intressant att se hur det ser ut. Men när jag testade multiplayer så blev jag inte så imponerad. Grafiskt så såg det bra ut men jag hade inte så skoj när jag spelade dock.

Det går ju att använda olika förmågor som steath,snabbhet och extra skydd. Banan man spelade på var rätt tråkig och jag upplevde spelet som intetsägande. Det blir att fortsätta att spela Call of Duty : Black Ops om jag ska spela multiplayer.

BULLETSTORM

Bulletstorm utvecklas av People can fly med lite hjälp av Epic Games som gör Gears of War spelen bland annat. Bulletstorm går ut på att döda fiender i en rasande takt för få combos. Ungefär som det dåliga spelet The Club som kom 2008. Den grafiska stilen påminner en hel del om Gears of War spelen vilket inte är helt fel. Jag hade rätt skoj på den korta bana på demot men jag tror inte jag kommer köpa det förrens det hamnar i reabacken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: