Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The Box & From Paris With Love

Kategori: Film Recensioner

Någonstans i USA, 1976. Norma och Arthur Lewis ställs inför ett moraliskt dilemma när en mystisk låda dyker upp vid ytterdörren. Reglerna är enkla - öppnar de boxen och trycker på knappen kommer de genast att bli förmögna. Men priset är att det innebär döden för en slumpmässigt utvald människa någonstans på jorden. De har 24 timmar på sig att fatta sitt livs svåraste beslut...

Denna filmen har jag varit sugen på att sedan den kom ut för snart ett år sedan men det har inte blivit av. Nu när jag har sett den så var den inte alls så bra som jag hade hoppats. Det fanns en intressant mystik i filmen men som blev lite väl flummigt mot slutet av filmen. Den är okej men inget mer.










På den amerikanska ambassaden i Paris drömmer James Reese om ett actionfyllt liv som CIA-agent. Men när drömmen går i uppfyllelse blir det med ett mardrömslikt bihang: Charlie Wax – partnern från helvetet! Wax skjuter först och frågar aldrig och när Paris blir målet för en stor terrorattack går Charlie Wax till motattack med avtryckarfingret på bazookan!


Detta är verkligen filmen jag väntat på. Skön överdriven action med en gnutta humor. Jag och Åsa började kolla på denna filmen efter sommaren men sen blev det aldrig av att se klart den förens idag. John Travolta spelar en skön karaktär med namnet Wax som skjuter först och tänker sen. Underhållande action vilket jag rekommenderar att kolla på om man gillar sånt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: