Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Killzone 2

Kategori: Spel Recensioner

Nu har jag klarat av alla Killzone spel som finns till de stationära konsollerna. Jag gillar verkligen tyngden i Killzone spelen men tyvärr så är 2:an väldigt brunt och grått hela tiden. Visst så är man på Helghast planeten så man ska väl inte förvänta sig gröna skogar och blå himmel men ändå. Killzone 3 ändrade lite på det här vilket gör att man inte tröttnar lika lätt på omgivningarna.

Handligen i Killzone 2 är att människorna slår tillbaka mot Helghast som i första spelet attackerade människorna. Uppdraget är att sätta stopp för Visaris planer men det blir inte lika lätt som de har tänkt sig.

Killzone 2 är snyggt men väldigt grått och brunt

Grafiskt så har alltid Guerrilla Games gjort snygga spel och Killzone 2 är inget undantag. Dock så är färgpaletten tråkig vilket drar ner betyget. Kontrollen är även den lite gammaldags och har inte alls samma smidighet som call of duty. Detta fixades också till i Killzone 3 som jag skrev om för ett tag sedan.

Helghast är rikigt jobbiga men coola fiender som kräver mycket taktik.

Ljudet i Killzone 2 är riktigt bra men inte lika bra som i Bad Company 2. Förutom att spela igenom kampanjen som tar 5-7 timmar så kan man spela online eller om man vill så kan man spela mot botar på multiplayer kartorna. Jag har inte testat detta än men jag har hört att det ska vara riktigt bra.

BETYG
Grafik 8 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 7 av 10
Hållbarhet 7 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: