Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Rango da movie

Kategori: Film Recensioner

En stadskameleont ger sig ut i vildmarken för att finna sitt rätta jag och hamnar av en slump i en vindpinad håla mitt i öknen. När han råkar döda en hök under spektakulära former väcker han hoppet hos stadens befolkning, som sedan länge plågas av hänsynslösa banditer. Med kameleonten Rango i fronten är byborna redo att ta itu med sitt problem en gång för alla. Men bovarna låter sig inte imponeras av den nya hjälten. Till en början.

Jag har länge velat se denna film även om jag klarat spelet som inte har speciellt mycket med filmen att göra. Jag och Åsa såg filmen på svenska vilket var en besvikelse då vi egentligen ville se den på engelska med Johnny Depp som Rangos röst. Rango var riktigt snyggt gjord men tyvärr så var den inte speciellt rolig eller spännande utan var mest seg. Vi blev alltså mycket på besvikna på filmen då den inte alls var så som vi hade tänkt. Rango är ingen film jag vill rekomendera om man inte gillar animerade cowboy filmer. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: