Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

X-Men First Class

Kategori: Film Recensioner

Efter fyra framgångsrika filmatiseringar av en av Marvels mestälskade serier kommer äntligen historien om hur allt började. Hur de två bästa vännerna Charles Xavier/Professor X och Erik Lensherr/Magneto sida vid sida tillsammans med andra mutanter kämpade för att rädda världen från en säker undergång och kom ut på andra sidan som bittra fiender.

Jag gillar alla tidigare x-men filmer mer eller mindre och har varit lite intresserad av First Class ett tag. Dock så försvann min hype när filmen hade biopremiär. Men nu har jag iaf sett filmen och kan säga att jag blev posetivt överaskad. Jag är väl inget större fan av alla mutanter i filmen men medans vissa var rätt tråkiga så var det kul att se hur de lärde sig bemästra sina förmågor. Det jag hade velat veta mera om var vilka fiendens Shaw medhjälpare var för några lite mera. De kändes mer som utfyllnad.

Filmen var rätt så intressant hela filmen igenom och jag tror och hoppas att det kommer en fortsättning härifrån.

Kommentarer

  • Martin säger:

    Själv så skulle jag ge filmen 8 av 10 i betyg. Riktigt bra. Skulle vilja se mer om Magneto så jag hoppas dom gör en film om Magneto.

    2011-08-02 | 10:36:19
    Bloggadress: http://martinhalmstad.wordpress.com

Kommentera inlägget här: