Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.24

Kategori: Tvspel

Det var nu 2 veckor sedan det kom ut ett nytt xbox live arcade spel och jag vet inte varför. Kanske har det att göra med att Sony blev attackerade eller så är det något annat.

Det kom iaf 2 spel denna onsdag och det första jag testade heter Adventures of Shuggy. Man spelar som en liten fladdermus eller vad det nu ska vara och löser olika pussel på olika banor. Under första banan skulle man rotera hela banan vilket gjorde att man kom åt de gröna diamaterna. När man tagit alla utan att dö så fick man gå till nästa bana.
Spelet känns väldigt svårt direkt vilket fick mig att stänga av rätt så snabbt. Kontrollen på fladdermusen eller vad det nu ska vara är rätt dålig och hoppljuden påminner om Bubble Bobble.

Adventures of Shuggy kostar 800Ms points vilket jag tycker är 400 för mycket.

Veckans andra spel var Magic 2012 och är ett spel grundat på Magic the Gathering. Tyvärr så har jag förstått mig på Magic spelen då det är sega och väldigt komplexa. Jag äger några kort som jag köpte när jag var mindre men fick aldrig någon nytta av dem eftersom jag aldrig riktigt förstod hur det funkade.

Magic 2012 kostar även det 800Ms Points och kan vara värt för dem som gillade första.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: