Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans xbox Live v.26

Kategori: Tvspel

Idag är det inget tvspelsväder så idag har jag mest badat på arena badet med Åsa. Igår var jag där med Pontus och Sofie. Men nu när det blivit lite svalare ute(29grader i skuggan) så sätter jag mig inomhus och testar veckans spel.

Första spelet jag testade var Half minute hero vilket är ett mycket speciellt spel men som jag inte förstod så mycket av tyvärr. Man har 30 sekunder på sig att klara av uppdrag och döda fiender så att du går upp i level. Men man måste tänka sig för så att inte tiden tar slut. Det är som sagt väldigt speciellt och det går inte att göra spelet rättvist genom att skriva om det. Man får testa trialversionen själv och testa.

Half Minute Hero kostar 800Ms Points.

Galaga Legions DX heter ett annat spel som kom denna vecka. Spelet är ett klassiskt shoot em up spel som jag har tröttnat så mycket men detta var faktist riktigt kul och fick man inte lika uttråkad som alla andra jag testat i år. Grafiskst så var det snyggt men inget utöver det vanliga.

Galaga kostar även det 800Ms Points.

Sista spelet denna veckan är Backbreaker Vengeance och är ett amerikanskt fotbollspel som jag var väldigt opigg på. Men jag blev faktist positivt överaskad när spelet var mer ett uppdragsbaserat spel än vanliga madden spelen. Backbreaker Vengeance hade rätt snygg grafik och rätt sköna animationer i tacklingarna.

1200Ms Points är dock lite för mycket för mig då jag inte är något Amerikanskt fotbollsfan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: