Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

I am Number Four

Kategori: Film Recensioner

John Smith är en mycket speciell ung man som döljer sin sanna identitet för att undkomma en dödlig fiende som vill förgöra honom. Tillsammans med sin beskyddare bor John i en småstad, som han för tillfället kallar sitt hem. Där inträffar en rad oväntade, livsavgörande händelser - han möter den första kärleken och får nya kraftfulla förmågor och kommer i kontakt med andra som delar hans otroliga öde.

Jag har läst att detta är den nya Twilight och visst har filmerna några gemensamma nämnare som t.ex övernaturliga krafter, kärlek och skoltid. Men det som jag tycker finns i Twilight är en skön stämning som tyvärr saknas i denna filmen. En annan grej med filmen jag störde mig på var att fienderna i filmen var fruktansvärt fula plus att deras vapen såg väldigt plastiga ut.

Nog klagat på filmen. Trots vissa problem jag hade med filmen så var den helt okej och det ska det bli intressant att se en uppföljare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: