Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Rio

Kategori: Film Recensioner

Fågeln Blu som förflyttas från det trygga burlivet till den vilda brasilianska djungeln. Och det hade nog gått alldeles strålande, om det inte varit för en sak. Han kan inte flyga...

På sina äventyr stiftar Blu bekantskap med den färggranne Rafael som känner djungeln som sin egen bakficka, sångfåglarna Nico och Pedro som har lite olika musikaliska tolkningar på vad det innebär att vara en sångfågel, den vackra, vilda Jewel samt djungelns mest osannolika invånare; Bulldogen Luiz som förstår att det inte är snällt att äta upp sina fågelvänner men ibland vattnas det ändå i munnen på honom.

Jag har hört både bra och dåligt om denna filmen jag jag hamnar lite sådär mitt emellan. Den är inte dålig men heller inte så bra som tidigare animerade filmer. Skaparna till denna film har även gjort Ice Age filmerna och jämnför jag mot dem så gillar jag mera Ice Age. Det finns inte så mycket att säga om filmen men funkar att se om man har lite tråkigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: