Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Gamex 2011 Resumé

Kategori: Tvspel


Gamex är Nordens största spelmässa och det bästa av allt är att den ligger sverige och att man träffar så mycket sköna människor. Det blev kanske inte så jättemycket spelande för min del men jag har aldrig varit ett fan av att köa för något spel som jag kan spela 3 dagar senare när det släpps i butik (MW3).

En annan grej som var kul att se med årets upplaga av Gamex. Var att det hade förbättrats inte bara att det såg proffsigare ut utan även att det fanns mer spel som kommer ut nästa år. Förra året så var det massa spel som var lastgamla som t.ex Zelda Twilight Princess. I år hade Nintendo tagit i lite mer och hade allt ifrån nya Zelda till Resident Evil Revelations till 3DS.
                          
Microsoft fortsatte med massa Kinect men det tog inte upp lika mycket plats som förra året vilket var bra utan ägnade platsen åt t.ex Mass Effect 3, Goldeneye Reloaded, Halo Anniversary, Battlefield 3 och lite annat.

Sony visade upp sin kommande bärbara PS Vita vilket jag tappade suget på efter deras visning. Appropå visningar så var Stars on Stage bättre detta året dock så saknade jag Cosplay tävlingen på söndagen. Så det hoppas jag kommer tillbaka nästa år.

Men nu till det bästa med hela mässa och det är självklart nördigheterna vid sidan av. Att mötas upp på en pub efter Gamex och snacka med Gamers som man aldrig träffat i hela sitt liv innan och bara snacka som om man hade hade känt dem hur länge som helst. Det är utan tvekan det roligaste med dessa dagar. Jag måste tacka Chris som fick mig till Bishops Arms i Torsdags. Hade det inte varit för honom så hade jag nog bara suttit ensam i lägenheten hos Graham och Nigel och undrat vart alla goa människor var.

Tack alla för goa människor. Ses igen nästa år.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: