Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

NFS : The Run Intryck

Kategori: Spel Intryck

Need For Speed serien kommer i många olika skepnader och nu är det dags för ytterligare en. NFS : The Run går ut på att man kör ett lopp från San Fransisco till New York. Spelet är storydrivet och det är inte bara bilkörning denna gång utan även lite uppdrag till fots där man t.ex kan bli jagad av snuten.

Jag gillar vad utvecklarna försöker göra med serien men för mig på de två demobanorna så kändes det lite väl simpelt och enformigt för min smak. Sen använder sig spelet av Frostbite 2.0 motorn som används i kommande BF3. Dock så ser jag ingen anleding till att använda en sån kraftfull motor i ett bilspel. Men förhoppningsvis så blir jag överbevisad.

Det ska dock bli intressant eftersom det är ett storydrivet bilspel och det är man ju inte direkt van vid. En annan sak med spelet var att under andra banan när man körde bland snötäkta berg så rasade det ner stenar och snö så då gällde det att undvika att krocka. Detta var lite spännande men jag krockade in i en och samma stenjävlen säkert 5 gånger i rad och fick spela om från en checkpoint på banan. Detta gjorde att man tappade trovärdigheten.

NFS : The Run släpps 17:e November

Kommentarer


Kommentera inlägget här: