Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The Spirits Within

Kategori: Film Recensioner

Året är 2065 och mänskligheten är hotad av en främmande livsform. Den kvinnliga forskaren Aki kämpar tillsammans med en grupp soldater mot utomjordiska demoner som kraschat på jorden och livnär sig på levande själar.

Denna film började jag se på en kopierad vhs när den hade premiär. Kvaliten på filmen var så himla dålig då att jag stängde av efter bara några få minuter. Så nu 10 år senare har jag sett filmen med bättre kvalite och vad ska man säga. Det är fortfarade rätt så snygga datagjorda effekter men jag förstår att Square som satsade massa pengar på denna film tog mycket stryk av den dåliga försäljningen och det ljumna mottagandet. 

Jag förstår faktist inte vad denna film har med Final Fantasy att göra. Visst så finns det några saker i filmen som jag kanske kan förknippa med Final Fantasy men oftast så ser jag det mer som en mindre bra sci-fi rulle. Denna film har ingen intressant historia och karaktärerna är faktist väldigt stela och tråkiga. 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: