Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.42

Kategori: Tvspel

Denna veckan så kom det 2 spel som underhåller men känns ändå rätt meningslösa.

Bejeweled 3 är första spelet som kom ut och även om jag har spelat Bejewled 2 väldigt mycket och tycker om alla nya game modes i 3:an så känns det lite saftigt att betala 1200Ms Points för ett spel som man kan spela gratis på vissa websidor. Däremot så är det ett riktigt bra pusselspel där det gäller att matcha 3 likadana för att få bort dem. Får man däremot 4 eller 5 i rad så kan man skapa riktigt mycket poäng.

1200Ms Points för Bejeweled 3 är aningen för mycket.

Andra och sista spelet ut denna vecka är Dungeon Defenders vilket är ett spel som är väldigt likt tidigare veckans spel Orcs must die!. Här gäller det alltså att sätta upp fällor för de inkräktande fienderna och sen kan man använda sin karaktär för att ge fienderna extra smisk. Jag förstår inte varför detta spel kom så tätt in på Orcs must die! ge mig Trials HD Evolution istället. Jag hade lite småkul med spelet trots att det gick rätt så segt. Men jag hade inte så kul med spelet att jag vill lägga ner mer tid på det.

Dungeon Defenders kostar även det 1200Ms Points. Gillar man tower Defence blandat med hack n slash så kanske detta kan vara något.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: