Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Sänka Skepp

Kategori: Film Recensioner

Battleship handlar om att vi "människorna" upptäcker en ny planet som har samma förhållande till deras sol som vi har till våran. Detta gör att vi skickar ut en signal till den nya planeten. Tyvärr så händer det som inte får hända. Signalen mottags men på fel sätt. Helt plötsligt så attackeras jorden av 5 stycken okända skepp. Battleship, ett episkt action-äventyr som utspelar sig till havs, i luften och på land medan vår planet slåss för sin överlevnad mot en överlägsen invasionsstyrka. Battleship är baserad på Hasbros klassiska spel.

Jag tyckte faktist filmen var helt okej och det var lite svårt att inte tänka på Transformers när man såg den. Dock så har filmen inte samma sköna karaktärsgalleri som Transformers filmerna. Ett annat problem jag hade med filmen var att den kändes lite väl utdragen på sina ställen. Sen så vet jag inte riktigt vad Rihanna hade i filmen att göra förutom att ge lite små kaxiga kommentarer. Vill man ha en storbudgetfilm med mycket explosioner så är den helt klart sevärd.

Kommentarer

  • Linus R säger:

    jag hade gärna sett att vissa sekvenser(kan ej ge exempel på vilka) eller hela filmen borde varit något längre... för min del kändes det lite väl genomhafsat efter att första halvtimmen gått...

    2012-04-20 | 22:42:06
  • Niklas säger:

    Jo det kan jag hålla med om lite faktist.

    2012-04-22 | 11:27:01

Kommentera inlägget här: