Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.14

Kategori: Veckans Xbox Live

Denna veckan så dök det upp två nya spel och det första spelet jag provade var ett klassiskt pinball spel. Grafiskt så tycker jag att det påminnde väldigt mycket om Pinball FX som kom förra året. Spelet heter Pinball Arcade och även namnet känns väldigt anonymt. Det var ett helt okej pinball spel men ljuden i de olika pinball spelen tyckte jag var väldigt störande så jag väljer hellre att spela Pinball FX.

Pinball Arcade kostar 800 Ms Points. Rätt ovärt om man inte verkligen älskar Pinball spel.

Andra spelet denna vecka är ett Kinect spel som heter Diabolic Pitch. Detta spel går ut på att kasta basebollar på fiender som kommer mot dig. Fruktansvärt enformigt och tråkigt. Grafiskt så ser det väl helt okej ut för att vara ett Kinect spel men det hjälper inte spelet från att vara meningslöst. Ska spela baseboll på sin kinect så tycker jag man ska köpa Kinect Sports Season 2.

Detta Kinectspel kostar även det 800 MS Points.

Sen har även ett annat speö dykt upp och det var Anomaly Warzone Earth. Detta spel är ett taktiskt strategispel där målet är att man ska planera olika rutter som din patrull skall ta. Men under tiden som går så faller det ner olika saker från himmeln och då gäller det att ändra sitt rutt så inte alla i ledet dör. Rätt simpelt spel till en början men det kan nog bli svårare senare. Sen så tyckte jag att det gick rätt segt.

800Ms Points får du betala för detta spel med det konstiga namnet.

Förra veckan så kom spelet South Park : Tenorman´s Revenge lite senare än de vanliga Arkadspelen. Så därför kommer mina intryck från det spel nu istället. Jag gillade humorn i spelet men som plattformsspel så var det inte direkt bra. Jag tror att det kan vara roligare att spela detta om man spelar med upp till tre vänner men det är nog inget spel om man inte verkligen älskar South Park.

800MS Points kostar även detta spelet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: