Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The Dark Knight Rises

Kategori: Film Recensioner

Åtta år har gått sedan Batman försvann in i natten, det ögonblicket så gick han från hjälte till jagad flykting. När han tog på sig skulden för distriktsåklagare Harvey Dents död, så offrade Batman allt för det han och kommissarie Gordon hoppades skulle vara räddningen för Gotham. Lögnen fungerade till en början då all kriminell verksamhet krossades under tyngden av lagen Dent Act. Nu är allt på väg att förändras när två nya spelare dyker upp i Gothams undre värld…
 
Den nyaBatman filmen kan man beskriva med ett ord och det är episk. Jag gillar verkligen Christopher Nolans filmer och denna film gjorde mig inte heller besviken trots att mina förväntningar var galet höga. Filmen tar en bra stund på sig att komma igång för att introducera de nya karaktärena i filmen. Detta tror jag kommer göra att det blir lite segt att se filmen hemma när man har så många distraktionsmoment. Men som biofilm så var det awesome.
 
Bane som är den nya fienden är så grymt grov och hård jag gärna hade velat se mer av honom och få veta mer av hans bakgrundshistoria än det man fick. Men det är så få fel i filmen att jag efter 2 tim 45 min ville ha mer eller se filmen igen. Vilket är ett mycket bra betyg. Catwoman som spelas av Anne Hathaway gjorde ett riktigt bra jobb men även där så hade jag velat ha mera bakgrundshistoria även om man vet mer om henne än vad jag gjorde om Bane.
The Dark Knight Rises innehåller inte lika mycket gadgets som man är van att se i en Batman film men jag är ändå fruktansvärt nöjd med filmen och jag tycker det är ett måste att se denna film på bio ASAP.
 
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: