Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Arthur Christmas

Kategori: Film Recensioner

HUR lyckas jultomten egentligen leverera miljarder julklappar över hela världen på en enda natt?
Med hjälp av en armé bestående av en miljon tomtenissar och ett enormt, högteknologiskt
kontrollcenter under isen på Nordpolen! Så hur kan denna fantastiska organis ation nu ha MISSAT ett barn? För jultomtens yngste son Arthur hotar detta att göra slut på julens magi en gång för alla. Tillsammans med sin pensionerade farfar Gammeltomten, en upprorisk ung tomtenisse, en gammal avställd släde och några odresserade renar ger sig Arthur ut på det galna uppdraget att dela ut den sista julklappen!
 
Jag och Åsa såg denna animerade julfilm igår efter vårat lussekattebak. Det är klart man ska se på julfilm under december men tyvärr så tycker jag de flesta julfilmer är rätt så kassa. Så har någon förslag på bra filmer så är det bara att tipsa på. Denna film är gjord av samma studio som har gjort många leranimations filmer som jag gillar t.ex Bortspolad, Wallace and gromit och Piraterna. Tyvärr så höll inte denna film lika hög klass. Filmen är givetvis snyggt gjord men jag gillar inte designen på karaktärerna och mitt intresse för filmen dalade relativt fort. Better luck next time.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: