Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.6

Kategori: Veckans Xbox Live

Ny vecka och 3 nya spel till XBLA men tyvärr så har jag inte lyckats spel det tredje spelet pga server problem.

Först ut så har vi Shank 2 som givetvis är en uppföljare till det tidigare Shank som blev hyfsat hyllat. Jag gillade den snabba actionen i första spelet och gillar den desto mer i uppföljaren. Kontrollen är något bättre denna gång och grafiskt så tror jag det är ungefär detsamma. Shank 2 är ett våldsamt 2D beat em up spel med massa blod och coola vapen. Hade det inte vart för att jag tycker dessa spel oftast blir för svåra efter ett tag så hade jag nog kunna köpa hela spelet.

Shank 2 kostar 800Ms Points och är lätt värt om man gillade första spelet.

Andra spelet som jag provade är det gamla Simpsons Arcade Game som kom år 1991. Spelet är väldigt likt det klassiska Turtles 2 som man spelade som en tog till NES och även i detta spel så kan man spela upp till 4 spelare samtidigt. Spelet är en rak konvertering från arkadmaskinen till 360/Ps3 vilket syns i att man inte kan ha Widescreen eller så.
Jag tyckte spelet var lite småkul då man fick se karaktärer från serien men slagsmålen som spelet går ut på var inte speciellt kul. Det finns bara en hoppknapp och en slagknapp och detta ledar till att spelet blir ganska så enformigt. Spelet kostar 800Ms Points men har man en PS3 och Playstation Plus så får man ladda ner det gratis vilket kan vara en bra idé. Jag gjorde det och klarade spelet på ungefär 30minuter.


BETYG

GRAFIK 5 av 10
LJUD 5 av 10
KONTROLL 5 av 10
HÅLLBARHET 6 av 10


Kommentarer


Kommentera inlägget här: