Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Japaner & tennis

Kategori: Spel Intryck

FINAL FANTASY XIII-2

Jag ska börja med att jag aldrig fastnade för Final Fantasy XIII:s stridssystem och det linjärna spelsystem. Men jag köpte det nyligen igen för 39kr på jobbet för det är det ju värt. Demo versionen av XIII-2 var väldigt linjär och kort men  det sägs att det ska ta kortare tid tills det blir mer fritt som XIII blev efter 25timmar eller nått. Men nu tillbaka till vad jag tyckte om spelet.
Det som är nytt med XIII-2 är att man nu kan samla på sig pokémon liknade varelser som man kan ta hjälp av i striderna. Detta medför att det blir ännu mer att hålla kolla på i de redan snabba och röriga striderna. En annan lite ful grej med spelet är att är att huvudkaraktären liknar han från Kingdom hearts serien enligt mig.
Kort och gott så kan man nog säga att detta spel riktar sig till de som gillade Final Fantasy XIII.


ASURA´S WRATH

Detta galna japanska spel var verkligen inget för mig och är ett spel som liknar valfritt beat em up spel med enorma bossar som man får nöta väldigt länge. Detta är iaf intrycket jag fick av detta spel. Det förekom även en hel del quicktime events. Grafiskt och designen i spelet är även där väldigt intressant i mitt tycke men jag kan tänka mig att de som gillar liknade spel och anime kan ha något att hämta i detta spel.


GRAND SLAM TENNIS 2

När motion Plus kom till Wii så kom även Grand Slam Tennis till konsolen som utnyttjade denna nya kontroll. Men nu när Grand Slam Tennis 2 kommer så kommer spelet till xbox 360 och Playstation 3 med grym grafik. Xbox varianten använder sig inte av Kinect men istället så använder man kontrollerna likt NHL serien. Detta betyder att man styr spelarens racket med höger joystick. Denna nya spelkontroll tyckte jag funkade sisådär men som tur var så gick det även att spela med de vanliga knapparna på kontrollen. Jag skulle nog våga säga att detta kommer bli ett bra tennisspel men det beror ju på om det finns ett bra turneringsläge och så vidare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: