Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Robotar och Naturkatastofer

Kategori: Film Recensioner

I en nära framtid är robot-boxning en populär sport. En före detta boxare, och numera misslyckad promotor, tror sig ha hittat en mästare i en övergiven robot och börjar ta sig uppåt i boxningsvärlden. Samtidigt upptäcker han att han har en 11-årig son som vill lära känna sin far.

Mina förväntningar på denna film var inte alls höga och detta gjorde att jag blev positivt överaskad. Dock så finns det en del i filmen jag störde mig på. Framför allt så är det Charlies(Hugh Jackman) son som jag störde mig mest på. Han var mest en störig grabb i mina ögon men blev lite bättre mot slutet. Detta är en väldigt simpel film som man kan kolla in och man behöver inte ha mycket angegemang för den vilket kan vara skönt ibland också.









USA:s före detta vicepresident Al Gore presenterar skrämmande fakta om framtiden för vår planet och vårt samhälle i årets mest sevärda DVD-dokumentär! Detta är en väckarklocka som genomskådar myter och missuppfattningar för att förmedla budskapet att växthuseffekten är en verklig och överhängande fara. En obekväm sanning - visar Gores starka argument för att vi måste agera nu för att kunna rädda jorden. Vi kan alla göra förändringar i våra liv för att bli en del av lösningen.

Denna hyllade dokumentär har jag haft i min ägo väldigt länge nu men nu har jag äntligen sett den. Även om man vet om det mesta i hur jorden fungerar så är det en intressant ögonöppnare. Det jag tänkte på när jag såg denna dokumentär var att det inte är så konstigt att naturkatastrof filmgenren fick ett uppsving efter den. En bra dokumentär som tyvärr är något för lång för att vara intressant hela vägen med alla diagram som visas. 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: