Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.3

Kategori: Veckans Xbox Live

Denna vecka så kom det 2 nya spel med lite barnsligt skräcktema. Första spelet ut denna gång är spelet med det lite udda namnet Scarygirl och detta är ett plattformsspel med Helloweentema. Man går runt som den otäcka flickan där man får använda sitt vapen på sina fiender. Trots att detta är ett plattsformsspel så gillade jag varken då man skulle hoppa eftersom det var ganska så oprecist. Sen så tyckte jag att fienderna man möter är väldigt tråkiga.

1200Ms Points kostar detta spel. Lägg hellre dina pengar på det grymma Rayman Origins.

Andra spelet ut denna veckan är ett Kinect spel i första person. Detta påminner lite som en barnvänlig version av Rise of the Nightmares som jag skrev om för ett tag sedan. Men detta är ett så mycket bättre spel än vad Rise of the Nightmares någonsin var. Styrningen är inte felfri men den är så mycket bättre tidigare nämnda spel. Jag tycker inte spelet var så fängslande för mig men jag skulle kunna tänka mig att detta är ett bra spel för barn.

800MS Points kostar detta kinectspel och är klart värt det för dem som saknar liknade spel till Kinect.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: