Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.10,11,12 & 13

Kategori: Veckans Xbox Live

Eftersom jag har varit bortrest de senste så har jag inte haft möjlighet att prova några arcade spel den senaste tiden. Men nu har jag kommit ikapp och här kommer korta summeringar om spelen som släppts.

I AM ALIVE
Detta spel är ett lite efterlängtat spel från min sida och går ut på att ta sig hem då jorden har råkat ut för massa förstörelse. Man kan säga att spelet är ett survival/äventyrs spel. Det påminner lite om en mycket dystrare Uncharted till en början då man klättrar och försöker ta hitta sin fru och dotter. Ibland så blir det konfrontationer med andra överlevare som gör sitt bästa för att hålla sig vid liv. Jag gillar idén till spelet och det kan mycket väl bli ett köp vid en senare tidpunkt då jag vill spel denna sortens spel mera. Grafiskt så är det snyggt men jag tycker att spelet är alldeles för grått för sitt eget bästa.

1200 Ms Points för I AM ALIVE

SHOOT MANY ROBOTS
Man hör på namnet vad detta spelet är och det går helt enkelt ut på att skjuta massvis med robotar i sidoscrollade banor. Väldigt mycket action och mängder med olika utrustingar/vapen som man kan låsa upp med hjälp av alla pengar som man får av dödade fiender. På bilderna så tycker jag det ser rätt trist ut men jag och Patrik hade faktist oväntat kul med spelet så det kan nog bli ett köp om det är någon eller några vänner som vill spela Co-op.

800Ms Points för detta Borderlands doftande spel.

DEFENDERS OF ARDANIA

Detta spel är ett klassiskt tower defence spel men twisten att du även ska attackera med dina trupper och undvika fiendens torn. Jag hade hyfsat kul när jag spelade det men inget som jag kommer lägga ner mera tid på.
1200 MS Points för detta lite annorlunda tower defence spel.

SINE MORA
Sine Mora är ett klassiskt snyggt shooter spel lika Gradius eller R-Type spel. Massvis med fiender och massa action. Det finns dock en twist och det är att spel går på tid. Men tid kan man samla på sig när man har dödat fienderna som anfaller. Sen så går det även att sakta ner tiden så att man har lite tid att reagera vid trängre utrymmen. Ett helt okej Shooter spel men inget jag tänker betala för även om många gillar det skarpt.

1200 Ms Points även för detta spelet.

RAYMAN 3 HD
Jag har för mig att jag spelade detta spel till min Gamecube för många år sedan. Så nu när HD versionen har kommit så är det absolut ett kul återseende. Rayman 3 är ett klassiskt plattformsspel alá Super Mario 64. Så vill man spela ett okej plattformsspel så är detta absolut något att spana in men jag rekomenderar Rayman Origins mera.

800MS Points ett helt okej pris till ett okej plattformsspel.

WRECKED REVENGE REVISITED
Så nu till veckans xbla lir. Wrecked är ett bilspel med vapen och lite sladdrig kontroll. Trial version jag testade gick bara att spel i multiplayer och var väldigt störande då man spelet hela tiden frågade om man inte skulle köpa hela spelet. Det lilla jag märkte med spelet var att så fort någon åkte ur banan eller fick för kom på efterkälken för långt så fick den andra poäng vilket kunde göra att man inte fick spela särskilt länge innan båda fick starta om bredvid varandra. Jag hade velat kunna spela singelplayer också för att kunna ge mig en bättre bild utav spelet. Men som sagt så blev jag riktigt missnöjd med multiplayern iaf. 
 
Wrecked kostar 1200Ms Points. DYRT!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: