Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Sherlock Holmes : A Game of Shadows

Kategori: Film Recensioner

När den Österrikiska kronprinsen hittas död konstaterar Sherlock Holmes snabbt att det rör sig om mord och att detta är en del i en långt större konspiration som leds av kriminella geniet Professor Moriarty. Med hjälp av Sim, en spåkvinna som sitter på kunskap som kan vara nyckeln till mysteriet, tar Holmes och Watson upp jakten på Moriarty.

Jag vart aldrig riktigt förtjust i första Sherlock Holmes filmen som många andra var. Men jag var ändå sugen på att se uppföljaren som jag nu har gjort. Till en början så tyckte jag den var rätt seg och ointressant men efter kanske 30min så blev filmen mycket bättre. Det är väldigt många och snygga slowmotion effekter med i denna film och jag satt och tänkte på Snatch och Lock stock and two smoking barrels. Mycket riktigt så var det Guy Ritchie som även denna film. Gillade man den förra filmen så kommer man nog älska den här.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: