Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.20/21

Kategori: Veckans Xbox Live

Jag har sagt det förr och jag säger det igen jag har aldrig varit något Sonic fan och kommer antagligen aldrig bli det heller. När Sonic spelen flyter på och det går fort så är det helt okej men oftast så fastnar jag på massa taggar och tappar all fart vilket gör att spelet blir tråkigt. Men nu till förra veckans spel som var Sonic the Hedgehog 4 Episode 2. Trialversionen var grymt kort men man fick iaf se hur spelet såg ut under det få minuterna. Borta var klassiska första banan Green Hill och istället så fick man spela en snöbana som jag tyckte skar sig med vad min uppfattning med Sonic är. Grafiskt så var det helt okej och jag skulle kunna tänka mig att de som älskar gamla Sonic spel får ut något av detta iaf.

1200 Ms Points för Sonic 4 Episode 2 aningen mycket tycker jag

Nu till veckans spel som är väldigt mycket retro. Första spelet ut är Dragons Lair som är ett klassiskt spel med mänger med trial and error. Jag kommer ihåg att jag ville ha detta spelet till min dator när jag var liten eftersom det var så galet snyggt. Men nu när man vet bättre så är det bara en interativ tecknad film med quick time events. Spelet går att spela både med Kinect och kontroller. Jag provade det senare eftersom jag antar att det är lättare. Dragons Lair är ett kul spel för dem som vill åt nostalgi men inget för mig.

800 MS Points Dragons Lair. Prova trialversionen innan köp

Joy Ride Turbo heter veckans bästa spel även om det inte awesome. Första Joy Ride kom ut när Kinecten var ny och nu har man äntligen skippat kinect och kör enbart med kontroll. FINALLY! Joy Ride Turbo är en blev kopia av Mario Kart men jag hade ändå lite kul med spelet men speciellt i Stuntläget. Det kan nog bli ett köp av detta spel om jag har några vänner som vill ha något simpelt multiplayer spel något spelkväll men att spela själv kändes ganska meningslöst. 
 
Joy Ride Turbo kostar även det 800 Ms Points

Det kom många spel denna veckan och Sega vill inte vara sämre och släpper Vintage Collection för 800 Ms Points styck. Först ut av alla sega klassiker var Alex Kidd & Co. vilket alltså är ett gammalt plattforms spel som inte har åldrats med värdighet. Det låter förjävligt och kontrollen suger stenhårt. Jag rage quitade spelet ganska så snabbt. Men så finns det även 2 till spel med i samlingen och de är The Revenge och the Shinobi och Super Hang-on. Tyvärr så fick man inte prova dessa i trialversionen.

800 MS points för denna samling vilket är bra pris för Sega nostalgiker.


Sista samlingen denna vecka är Monster World vilket innefattar tre stycken Wonder Boy in Monster Land spel. Jag har velat prova dessa spel sen jag var liten och nu när jag har gjort det så kan jag säga att jag är aningen besviken. Uppföljarna i samlingen kanske är bättre men det jag spelade var inte underhållande för 5 öre.

Wonderboy samlingen kostar även den 800 Ms Points

Kommentarer


Kommentera inlägget här: