Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.44-45

Kategori: Veckans Xbox Live

Förra veckan så hann jag inte med att prova på spelen som kom eftersom jag åkte till stockholm. Men nu när man kommit hem så har det funnits lite mer tid iaf så här kommer mina intryck av spelen.
 
 
ToeJam and Earl är en SEGA klassikern som kom denna veckan till xbla. Jag provade att spela detta spel på nån emulator för många år sedan men fattade inte vad det gick ut på. Nu förstår jag mera men jag förstår fortfarande inte varför spelet är så hyllat som det är. Visst är humorn skön och snygg grafik för att vara då men nu tröttnar jag på spelet väldigt fort.
400ms Points kostar denna klassiker.
 
Karateka heter veckans andra spel och är ett väldigt enformigt quick time event fightingspel. Det jag fick prova på under trialversionen var att springa rak fram och kontra fiendens attacker, BOOOORIIING! Karateka hade en skön grafisk stil men det hjälper inte när spelet var så pass enformigt. Från skaparna av Prince of Persia stod det att det var också så gissa om man blev besviken.
800Ms Points för denna dynga
 
Förra veckan spelet med det korta namnet Pid. Pid är ett plattformpusselspel där det gäller att undvika olika faror samtidigt som du löser olika små pussel, Vet inte riktigt hur jag ska beskriva spelet mera men det var charmigt och hade en känsla av Limbo i sig. Kommer inte bli en köp men ett helt okej spel med massa timmars tidsfördriv. 
800Ms Points kostar Pid och kan absolut vara värt för dem som söker något annorlunda
 
Pool Nation kom också ut förra vecka medans jag var i storstaden. Detta är som det låter ett biljardspel i all sin enkelhet. Riktigt snyggt spel faktist med bra kontroller. Jag hade köpt detta spel om jag inte redan ägde ett biljard spel till min 360.
800Ms Points kostar Pool Nation. Prova trialversionen så får ni se vad jag menar med snygg grafik. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: