Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.48

Kategori: Veckans Xbox Live

SEGA bjuder på fighting bonaza denna vecka. Inte ett utan hela tre SEGA fighting spel. En gemensam nämnare förutom att alla veckans spel är fightingspel är att SEGA har petat in en tidsbegränsning på alla trialversioner av deras spel. Man har bara en minut på sig att välja karaktär och sen prova spelet. Jag han klara av första karaktären på varje spel innan jag flög tillbaka till huvudmenyn där man givetvis uppmanas att betala för resten. Snålt SEGA!
 
In the first corner så har vi Sonic the Fighters. Detta spel hade jag aldrig hört talas om tidigare men det kändes som ett plojspel. Lite som en korsbefruktning mellan Sonic och Virtua Fighter. Eftersom det var så snålt med tid att prova spelet så han jag inte få upp någon direkt känsla mer än att man slogs som Sonic. Spelar hellre Super Smash Bros. spelen som har mera innehåll och djup.
400Ms Points kostar det om du vill spela mer än 1 minut och spöa alla Sonics vänner
 
In the second corner så har vi Fighting Viper som ser ut som ett mer oseriöst alternativ till Virtua Fighter, Vet faktiskt inte riktigt vad den stora skillnaden är på de spelen men den insatta får gärna berätta det för mig. Spelet kändes väldigt gammalt vilket det iof är.
400Ms Points kostar även detta identitetslösa spel
 
In the Third and final corner så har vi Virtua Fighter 2 som kom till Sega Saturn för många herrans år sedan. Jag kommer ihåg att jag spelade ett Virtua Fighter spel på Mega Drive hos en kompis när jag var liten. Har dock aldrig riktigt fastnat för Virtua Fighter serien. Spelar hellre Tekken och senaste Mortal Kombat.
And the Winner is Virtua Fighter2 som kan bli ditt för 400Ms Points
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: