Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Bait

Kategori: Film Recensioner

Vad är värre än att drabbas av en tsunami? Det är att bli drabbad av en tsunami full med hungriga hajar när man storhandlar en lördag i köpcentret. Det är den legendariske regissören bakom Highlander-filmerna och Resident Evil som står bakom denna groteska och ruggiga rysare där ett australiensiskt köpcenter förvandlas till en makaber version av Sea World – med dig som bete!
 
Hajar är fascinerande djur tycker jag därför gillar jag hajfilmer trots att de oftast är rätt kassa. Denna hajfilm har även tsunamis som också är intressant att se på men tyvärr så är både tsunamin och hajarna riktigt fult gjorda och man ser direkt att de är animerade. Jag fattar inte hur det kan vara fulare nu 2012 än vad det gjorde för 15 år sedan. En annan grej med filmen jag störde riktigt mycket var att människorna var så sjukt korkade och de var riktigt handlingsförlamade i vissa tillfällen. Gillar man hajfilmer som jag så kan man ge den en chans i brist på annat men det är inget jag rekomenderar ändå.
 
Skulle gärna vilja ha tips på mer och bättre hajfilmer än denna.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: