Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v. 39 & 40

Kategori: Veckans Xbox Live

För 3 veckor sedan så kom det ut det klassiska Marvel vs Capcom : Origins till xbla. Jag har skrivit det förr och men jag skriver det igen. Jag gillar fightingspel men gillar dem som inte är för överdrivna. Marvel vs Capcom är verkligen ett sånt spel som bara är alldeles för mycket. Kontrollen funkade fint men jag tänker aldrig spela det igen. 
Sen så kostar även spelet 1200 MS Points som jag tycker är alldeles för mycket för ett så gammalt spel,
 
Fire Pro Wrestling kom även det för 3 veckor sedan. Har man missat det så är det ingen förlust. Tråkigare och segare wrestlingspel får man leta efter. Jag såg lite fram emot spelet då jag trodde det skulle vara snabbt och överdrivet men instället så fick jag ett stelt och identitetslöst.
800MS Points för Fire Pro Wrestling
 
Förra veckan så kom det 3 nya spel från SEGA. Först ut så kom Hell Yeah! Wrath of the Dead Rabbit. Ett action plattformsspel med sjuk rolig humor. Jag blev väldigt positivt överaskad av detta spel. Skön grafik och hysteriskt galet spel med tonvis med action. Kan varmt rekommendera detta spel. Har man även en PS3 med playstation Plus konto så får man nu ladda ner spelet gratis vilket jag gjorde direkt efter att jag provat demot. 
1200 Ms Points kostar spelet. Vet inte om det är värt de pengarna då jag inte spelet supermycket. Men riktigt kul det lilla jag spelat. 
 
NIGHTS into Dreams... Kom ut till Sega Saturn om jag inte har helt fel. Har alltid undrat vad detta hyllade spel var men efter att jag spelade demoversionen så förstår jag vad många gillar med spelet. Men för egen del så blev  gick det rätt fort för mig att stänga av.
800 Ms Points för de nostalgiker där ute. 
 
Sist ut denna gång så var det Sonic Adventures 2. Grafiskt så ser detta spel riktigt gammalt ut och Sonic har aldrig varit någon favorit för mig, Men ska jag spela Sonic så ska det vara i 2D och inte hypersnabb 3D som detta spel. Jag hade vid flera tillfällen i demot ingen kontroll på Sonic och kameran är inte den bästa. 
800MS Points även för Sonic Adventure 2. Inget köp för mig iaf
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hej Kära Bror!

    Har du betalt era resor än?

    2012-10-12 | 17:25:22
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga
  • Linda säger:

    Så bra att resan är betald, i alla fall delvis, pappa sa att han skulle ringa mig när du hade betalt och det har han inte gjort så jag blev lite nervös... haha

    Jag hoppas att vi får kul, det tror jag vi får om vi accepterar varandras konstigheter

    Svar: Absolut, Tror det kommer bli en skön avslappnad resa
    Niklas sirestam

    2012-10-12 | 22:40:10
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: