Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Oblivion

Kategori: Film Recensioner

Jack Harper är en av de sista robot-reparatörerna som är stationerad på Jorden. Jacks uppdrag, som är en del av en massiv operation för att utvinna viktiga resurser efter årtionden av krig mot ett skrämmande hot kallade ”Scavs”, är nästan fullbordat.
En dag raseras Jacks tillvaro plötsligt när han räddar en vacker främling från ett nedskjutet rymdskepp. Hennes ankomst utlöser en kedja av händelser som tvingar honom att ifrågasätta allt han vet och som lägger mänsklighetens öde i hans händer
 
Det var snart en vecka sedan som jag och Åsa gick och såg filmen i biomörkret. Åsa är verkligen inget för Sci-Fi film men eftersom vi fått gratisbiljetter så gav hon filmen en chans. Hon tyckte även att den var helt okej vilket är mycket positivt. Jag är inte heller någon direkt Sci-Fi nörd men jag gillar denna typ av filmer med en postapokalyptiska skildringar i filmer och spel. Filmen var väldigt snyggt filmad och hade en hel del vackra vyer över landet som kvarstår efter atombombningarna. Det var även riktigt skönt att slippa 3D i en film nu förtiden. Tom Cruise gjorde att bra jobb i denna film dock så störde jag mig lite på hans namn Jack Harper. Tänker bara på Harper i serien 2½ men. Men det kanske bara är jag som tänker på sånt. En sevärd Sci-Fi film för de som är svältfödda på den genren. Men det kommer ovanligt mycket Sci-Fi film detta året för den som vill mer.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: