Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Searching for Sugar Man

Kategori: Film Recensioner

Svenska Malik Bendjellouls dokumentär är en otrolig berättelse om en musiker som upptäcktes i Detroit på 60-talet, och väntades bli sin generations absolut största. Istället gick han under jorden, det ryktades till och med om självmord, men ett bootlegex av hans album dök upp i Apartheidregimens Sydafrika där han blev ett enormt fenomen. Vinnare av Publikpriset för bästa dokumentär och Juryns specialpris för bästa dokumentär i Sundance.
 
Jag ser väldigt sällan på dokumentärer men denna blev jag lite intresserad av efter att jag sett på guldbaggegalan. När jag sett på Guldbaggegalan var det bara att se denna filmen och jag blev inte besviken. Det som är så häftigt med denna musikdokumentär att även om jag inte gillar musikstilen så höll dokumentären mig nyfiken hela vägen till slutet. Jag fick även gåshud i slutet av dokumentären. Vill verkligen rekomendera denna film till alla som vill se något inspirerande.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: