Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Stake land

Kategori: Film Recensioner

En vampyrepidemi har drabbat världen. En tonåring slår följe med en ärrad vampyrjägare på en resa genom ett postapokalyptiskt USA och tvingas kämpa mot både blodtörstiga vampyrer och en fundamentalistisk milis som tolkar sjukdomen som Guds verk.
 
Jag har velat se denna film väldigt länge nu och tack vare Viaplay som jag provar på en månad nu så har jag nu sett den. Den var inte lika bra som jag hade tänkt mig men jag gillar verkligen den postapokalyptiska filmer och med detta lyckas filmen med. Det problemet jag har med filmen är att vampyrerna kändes mer som zombies och jag hade gärna velat ha mer vampyrkänsla i filmen. En bra vampyr film men tyvärr en liten besvikelse till trots.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: