Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Fast and Furious 6

Kategori: Film Recensioner

Doms och Brians Rio-kupp raserade ett brottsimperium och gjorde dem och deras gäng rika, men de kommer aldrig att kunna åka hem. Under tiden har Hobbs jagat en brotts-organisation av dödligt skickliga förare genom 12 länder. Deras ledares hänsynslösa andreman visar sig vara Letty, kvinnan Dom älskade och trodde var död. Det enda sättet att stoppa gängets framfart är att överlista dem på gatunivå, så Hobbs ber Dom att samla sitt elit-team i London. Betalningen? Full benådning för dem alla, så att de kan återvända till sina hem och sina familjer igen.
 
Fast 5 gillade jag skarpt och därför var mina förväntningar på denna film rätt högt ställda. Trailern som visades mycket på tv var rätt lökig ärligt talat. Men även om alla Fast and Furious filmer är rätt töntiga och överdrivna så finns det en charm i dem. Vissa av karaktärerna ska framkalla skratt andra är bara ögongodis. Men nu tillbaka till filmen. En anledning till att jag gillade Fast 5 var att de befann sig i det solgassiga Rio men i regniga London är det inte lika kul och det fanns inga direkt spektakulära bilar med i denna film. Låter kanske som jag bara klagar men det blev lite av en besvikelse faktiskt. Dock så kan jag ändå rekommendera denna film för de som gillar fartfylld action med komiska inslag. Ska bli intressant att se hur nästa film kommer bli,

Kommentarer


Kommentera inlägget här: