Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Sony at E3 2013

Kategori: Tvspel

Sony var sist ut med bland de riktiga presskonferenserna så som de har gjort de senaste åren. Rätt smart faktiskt för då kan man ta lärdom av andra misstag. Detta utnyttnade Sony men det kommer jag till lite längre ner i texten.
Sony började med att visa upp lite Playstation Vita spel som kommer detta året. Inget jag blev direkt sugen på även om Batman Arkham Origins Blackgate såg bra ut. Efter det så visades det upp lite PS3 titlar och det sades att PS3 ska leva länge till trots att PS4 fick mest utrymme på visningen.
  • Rain visades upp sedan och ser spännande ut, Men får se vad det hamnar sen.
  • Beyond Two Souls
  • Last of Us
  • Gran Turismo 6
  • Batman Arkham Origins
  • GTA V budle med en 500GB hårdisk och Headset
Efter dessa visningar så visades Playstation 4 upp. Den var väldigt lik en Xbox One men såg både mindre ut och har bättre prestanda vilket var imponerande. Här nedan kan man se en 3D version av PS4 att leka med.

  • The Order :1886 visades upp och trailern såg intressant ut tills alla vapen visades upp i trailern. Då blev det mer ett jaha ännu ett FPS.
  • Killzone Shadowfall ser fortfarande riktigt snyggt ut men inget jag är direkt hypad på då de tidigare spelen inte har varit lysande.
  • DriveClub är gjort av skaparna till Motorstorm serien och detta ser väldigt snyggt ut men det gör typ alla bilspel. Det bästa med detta spel är att man får det gratis om man har PsPlus konto.
  • Infamous Second Son visades sen och detta spel är inte heller av något intresse för mig då jag aldrig fastnat för de tidigare spelen i serien. Dock ett plus för Nirvana spelades i trailern.
  • Knack som även det visades på första Playstation eventet och ser ut som en pixar film med mera action.
 
Det har nu gått ungefär 1timma av konferensen och jag är orolig för bristen på intressanta spel och mitt intresse dalar markant.
  • The Dark Sourcerer visas upp av David Cage studio Quantic Dream. Fattade inte riktigt vad det var för något mer än en grafikdemo. Men den som lever får se.
  • Sen så var det dags för massa indie spels titlar med bl.a Witness, Transistor och Don´t Starve plus massa andra. 
  • Diablo 3 sades bara att det skulle komma
  • Final Fantasy XV som tidigare var Versus XIII visades också upp men inte ens här blev jag taggad.
  • Kingdom Hearts 3 och Kingdom Hearts 1.5 fick man också se trailers för. Dock så har jag aldrig spelat något av föregångarna trots att jag har dem. Får kanske göra detta någon dag.
  • Ubiisoft visade sedan upp Assasins Creed Black Flag och detta ser bra ut trots att det var lite tekniska problem på visningen vilket gjorde att man inte fick se allt. 
  • Watch Dogs fick man åter igen se mer av och det ser underbart ut.
  • NBA 2K14 var också ett av spelen som jag aldrig kommer köpa.
  • Elders Scrolls Online visades också och de som har en Ps4 får ta del av betan tidigare än alla andra.
  • Svenska Avalance Studios visade upp en teaser för kommande Mad Max spelet som jag blev lite pepp på. Men efter man hört de som testat Pre-Alpha versionen så har Avalance mycket att jobba på.
 
Sen så pratades det lite om PsPlus och alla fördelar med det. Ska man spela online på Ps4 så måste man har det men eftersom det är en så pass bra tjänst och hyfsat billig så är man faktist rätt korkad om man inte vill ha det. Jack Tretton sa även att man ska kunna köra begagnade spel vilket var en känga till Xbox One som fick publiken att vråla av glädje. Microsoft har nu gått ut med att ändra sina krav om att man inte behöver var online en gång var 24:e timma och att man ska kunna spela begagnade spel.
  • Sista spelet ut för Sony var Bungies stora online spel Destiny som jag tyckte var presskonferensens vassaste kort. Visst det är inte exklusivt men ska vara den bästa versionen till Playstation 4. Rätt töntig snack mellan de som spelar men ljuseffekterna och den massiva världen i detta spel kommer nog göra det till ett kul spel att spela tillsammans med sina vänner.
 
Efter det så var eventet slut men sen kom prislappen på Ps4:an som fick många att häpna. 399$ och 399Euro vilket blir ungeför 4000kr. Ännu ett käftsmäll för Xbox One som ligger på 499$. Som presskonferens så tyckte jag inte sonys var så intressant om man kollar på spelen och bristen på exklusiviteter Men ändå så hade jag ett leende på läpparna efter den.
 
TOPP 5 SONY
  • Priset
  • Destiny
  • Watch Dogs
  • Konsolen
  • Killzone

Kommentarer


Kommentera inlägget här: