Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

XBOX ONE PRESSVISNINGEN

Kategori: Tvspel

Det var i Tisdags kl 19:00 som Microsoft visade upp nästa generations Xbox. Designen är jag tvådelad av. Visst är den stilren och kommer passa bra till alla andra stilrena teknik som är under tv:n. Men den ser också lite trist ut. Vet heller inte varför den ska vara delad som den är på ovansidan. Presskonferensen hade väldigt mycket fokus på vad man ska kunna göra. Som t.ex så ska man kunna se på tv, surfa, spela och se på film samtidigt. Detta löser man med mutlitasking och använder den obligatoriska kinecten som följer med när man köper Xbox One.
Det var väldigt mycket snack om tvtittande under konferensen vilket var lite tråkigt eftersom det inte kommer stödjas till en början i Sverige. Efter allt snack om tv så kom EA ut och sa att de hade en sammarbeta med Microsoft och skulle ge några fördelar till dem i vissa spel. Detta kändes inte som något vasst försäljningssnack tyckte jag. Efter EA så visades det nya Call of Duty Ghost upp och det såg riktigt snyggt ut trots att man inte fick se särskilt mycket in-game tyvärr. Utöver Call of Duty Ghost så visades det upp lite blandade sporttitlar från EA, Quantum Break från finska Remedy och Forza 5 från Turn 10.
Det var väldigt lite fokus på spelen men dessa ska visas på E3 om bara en månad. Ska bli intressant att se dessa kommande visningar. Då får vi se vem som har mest krut av PS4 och Xbox One. Just nu är jag mer sugen på PS4 eftersom den inte verkar vara lika låst som nya Xboxen. Men vi får se hur det blir med den saken. Ingen av PS4 eller Xbox One ska vara bakåtkompatibla vilket är miss. Jag vill behålla mina spel vilket gör att jag då inte kan sälja min 360 eller ps3,

Kommentarer


Kommentera inlägget här: