Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Call of Juarez : Gunslinger

Kategori: Spel Recensioner

Det var i Maj som Call of Juarez : Gunslinger släpptes till Xbox Live Arcade och jag köpte det typ direkt efter att ha testat trial versionen. 135kr för ett action packat västernspel. Dock så glömde jag av att skriva mina intryck av spelet då. Så här kommer min recension 5 månader senare. Det finns väldigt få vilda västern spel ute på marknaden så detta fyller tomrummet. Gunslinger är den fjärde delen i Call of Juarez serien. Jag har tidigare bara spelat demoversionen av ettan och tvåan men köpte det buggiga Call of Juarez : the Cartel för att spela Co-op med Pontus.
Grafiskt så ser påminner Gunslinger om Borderlands celshadade grafik vilket jag verkligen tyckte passade in. Under spelets gång så går man upp i level vilket gör att man blir ännu dödligare och kan lära sig handskas med alla vapen mer effektivt. Sen så går det även att ladda upp en mätare och när den är full så kan man sakta ner tiden och alla fiender lyser rött vilket gör att man får ännu mer poäng vilket leder till att man går upp i level.
Spelet var oväntat långt och gjorde att de ynka 135kronorna kändes som ett kap. Visst blir det lite enformigt efter ett tag och när man klarat spelet så finns det ett arkadläge där man ska klara vissa banor på tid. Detta var kul en stund men jag kände mig rätt så klar med spelet när eftertexterna hade rullat förbi.
Vill man ha ett FPS i vilda västern miljö och inte vill lägga ut några större pengar så rekommenderar jag detta.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: