Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

3096 Dagar

Kategori: Film Recensioner

År 1998 kidnappades tioåriga Natascha Kampusch mitt på ljusa dagen i Wien. I åtta år hölls hon fången i ett trångt källarutrymme, innan hon slutligen lyckades fly. Det här är den gripande och sanna historien om hennes 3096 dagar i fångenskap.
 
Jag gillar filmer som är baserade på verkligheten och detta är just en sådan film som baseras på Nataschas självbiografi om hennes år som kidnappad. Det är en väldigt otäck historia men också väldigt intressant. Jag kan inte förstå mig på människor som kidnappar och låser in människor. Det finns massvis med sådana här historier och den jag mest tänker på är ju den sjuka Josef Fritzl som låste in dotter i källaren. Det är så sjukt att man kan göra så mot andra människor. Som film var 3096 dagar rätt så seg men väldigt bra ändå.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: