Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Assasins Creed IV : Black Flag

Kategori: Spel Recensioner

Assasins Creed serien har jag aldrig fastnat för. Jag har testat de tre första spelen i huvudserien men inget har fått mig att vilja spela vidare. Men pga av spelbrist till Ps4 så införskaffade jag mig Black Flag och jag var typ fast från första stund. Ett riktigt kul sjörövarspel med Edward Kenway i huvudrollen som vill ut på de stora haven för att tjäna pengar till sin familj. Detta till trots att hans fru inte vill att han ska lämna henne för 2 år ute till havs.
Det blev inte 2 år ute till havs utan många mer men hela tiden så vill Edward ha tag på den stora skatten som ska skapa en fin framtid för sin familj. Under resans gång så träffar man på massa olika karaktärer som är kända sedan tidigare och några påhittade karaktärer. Den mest kände måste nog vara svartskägg eller riktiga namnet Edward Thatch. Det som gjorde att jag fastnade så för Black Flag var nog friheten till havs och att det fanns massa saker att leta efter och djur att jaga för att tillverka föremål till sin karaktär och sitt skepp. 
Grafiskt så var det riktigt vackert även om inte alla karaktärer är lika bra gjorda så är spelet en fröjd för ögat både på land och till havs. Det tog mig väl ungefär 25 timmar att klara spelet men då hade jag gjort en hel del sidoaktiviteter och skattletande. Kan verkligen rekommendera detta till den som vill ha mycket speltid för pengarna och gillar fria öppna världar. Det fanns vissa gånger i spelet som var rätt tråkiga som att smyga omkring utan att bli upptäckt men för det mesta så var det riktigt bra. En lite rolig grej med spelet var att man kunde hitta sångblad i städer och byar och när man lyckades ta dessa så lärde sig ens besättning dem och sjöng för glada livet när man åkte med skeppet ute tills havs.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: