Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The Raid : Redemption

Kategori: Film Recensioner

Ett SWAT-team planerar att infiltrera ett bostadshus i Jakartas slum fyllt av stadens farligaste gangsters och mördare ledda av den ondskefulla ledaren Tama. Metodiskt tar de sig genom huset - våning för våning - tills de upptäcks av Jamas hantlangare. Snart är jägarna bytet och de i teamet som fortfarande lever måste ta sig igenom en hord av blodtörstiga gangsters för att en gång för alla sätta stopp för Tamas skräckvälde.
 
Jag såg precis klart på The Raid på Netflix efter ha hört en del bra grejor om den och jag blev inte besviken. Den var på ett ungefär som jag hade trott och mina tankar förs givetvis till Dredd filmen som kom ungefär samtidigt som denna. De är väldigt lika varandra men denna kom först så är det någon som har kopierat någon annan så är det Dredd som kopierat men det tror jag inte. Det blev nog mest så av en slump skulle jag tro. The Raid är en idonesisk film och har en hel del slagsmålsscener som är riktigt facinerande men ibland lite väl utragna. Mycket brutalfilm med massa blod och brutala mord. Nu hoppas jag bara att jag får se uppföljaren snart.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: