Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Edge of Tommorow

Kategori: Film Recensioner

I en nära framtid har Jorden invaderats och mänskligheten är utsatt för ständiga attacker som inte någon armé i världen kan stå emot. Major William Cage är en officer i USAs armé, som aldrig tidigare varit ute i strid och som plötsligt befinner sig mitt i en pågående eldstrid. Cage blir dödad inom ett par minuter men befinner sig oförklarligt i en tidsloop och genomlever samma brutala krig om och om igen, han strider och dör bara för att vakna, strida och dö igen. Men för varje gång lyckas Cage tillsammans med Special Forces-soldaten Rita Vrataski ta sig ett steg närmare att besegra fienden.
 
Förra veckan så var jag och såg på denna nya Sci-Fi rulle med Tom Cruise och Emily Blunt i huvudrollen. Jag visste på förhand inte så mycket om filmen utan hade bara sett en trailer av den i våras. Så jag gick in i biomörkret med mina Popcorn och inga förbestämda slutsatser. Denna sinnes stämning är den bästa man kan ha när man ska kolla på film och gjorde säkert att jag uppskattade filmen desto mera. En intressant rulle som jag varmt rekomederar dock lite för tamt slut men så brukar det ju vara med sådana här filmer. Det var även kul att se en så novis Tom Cruise som han är i början av filmen vilket inte är så vanligt i hans fall. 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hej!
    Mina vänner och jag spelade spelet jag fick av dig, det var kul. De har även sätt mariotavlan. De blev mycket imponerade.

    2014-06-21 | 14:11:38
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: