Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

X-Men Days of Future Past

Kategori: Film Recensioner

Den ultimata X-Men-ensemblen slåss för sin överlevnad över två tidsepoker i X-MEN: DAYS OF FUTURE PAST. Alla karaktärer från originaltrilogin går samman med sina yngre jag från X-MEN: FIRST CLASS i en kamp där de måste ändra det förflutna för att rädda vår framtid.
 
I Torsdags så var jag, Heimar och Linus på Bio och såg den senaste X-Men filmen och jag blev inte besviken trots allt gott förhands snack som man har hört om filmen. Jag var lite orolig att filmen skulle bestå av massvis med action och dataeffekter men som tur var så var det inte så mycket som jag befarande vilket var riktigt bra. Sen så gillade jag 70 tals temat som tillförde en hel del intressanta och roliga scener. Detta kommer absolut bli ett Bluray köp sen när den kommer ut. Det ända jag kan klaga på med filmen är att 3D effekter inte tillförde något och att framtidsscenerna kändes väldigt töntiga. Sen så hade jag gärna velat se Quicksilver mer i filmen för han var en grym rolig karaktär. Men annars så var det den bästa X-Men filmen jag sett.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: