Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

From dusk till dawn

Kategori: TV Serier

 
På Netflix kan man nu ta del av första säsongen och kanske även den sista säsongen av From Dusk till Dawn. Serien består utav 10 avsnitt som i sin tur baseras på filmen med samma namn som kom 1996. Jag gillade denna film som 12-13 åring och efter att jag sett några avsnitt så såg jag om filmen. Den var fortfarande bra i alla fall så innan slutklämmen när all vampyrslakt börjar. 
 
Serien går givetvis mycket långsammare fram än filmen vilket jag trodde skulle bli ett problem men så är inte fallet som tur är. Gecko bröderna Seth och Richie som serien handlar om är intressanta och de flesta andra karaktärerna lika så. Även Wilmer Vilderrama (Fez That 70s show) spelar Carlos som har anlitat Gecko bröderna att råna en bank och komma till Mexico och leva som kungar resten av sina liv. Nu blir det inte riktigt som planerat men mer än så vill jag inte spoila denna serie. Jag rekommenderar denna serie till alla som gillade den första From Dusk till Dawn rullen och vill ha lite mera av allt. De sista 3 avsnitten är lite utdragna men det gör inte så mycket på en helt okej serie. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: