Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Maze Runner

Kategori: Film Recensioner

Thomas vaknar upp instängd i en gigantisk labyrint. Han är inte ensam och den enda chansen att ta sig ut levande är att samarbeta och pussla ihop de ledtrådar de hittar, som verkar leda till en organisation som kallas W.C.K.D.
För en vecka sedan idag så var jag, Åsa, Heimar och Louise på bio här i Jönköping och såg på Maze Runner. Jag och Åsa hade tänkt se den en vecka tidigare men så blev det inte. Sen försvann suget på filmen men kom sen tillbaka.Jag hade sett trailer på filmen innan men jag visste inte riktigt vad jag skulle få se vilket alltid är kul. Att komma se på en film på bio utan någon direkt uppfattning av filmen sen tidigare gör ofta filmen mer intressant.
Men vad tyckte jag då om filmen. Jag tyckte den var en helt okej action/äventyrs film men rätt så tråkiga karaktärer men jag var ändå underhållen i de 2 timmarna som filmen fortlöpte. Det fanns vissa ologiska grejor med filmen och ganska lite förklaringar men det kanske man får svar på i del 2 eller 3 i filmserien. Frågan är nu om man ska ta och läsa böckerna eller inte.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: