Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Borderlands

Kategori: Spel Recensioner

Dags för recensionen av Borderlands som kom förra året då. Själv så köpte jag det i våras i London. Jag har klarat detta långa men roliga äventyr med min vän Patrik vid min sida. Det som gör att man orkar spela Borderlands så pass mycket är dels för att man kan spela tillsammans 2st på en tv eller så kan man spela över nätet fyra personer.
Borderlands har en celshadad grafisk stil som gör att det urskiljer sig från de flesta andra actionspel. Jag har haft riktigt skoj med detta spelet och även om vissa uppdrag är lite lika varandra så är det alltid skoj eftersom man hjälps åt och hittar ständigt nya vapen.
Ljudet i spelet är bra men jag hade gärna velat ha lite mer variation på vapenljuden och fordonen man kan köra. Appropå fordonen så är de riktigt tråkiga att använda men nästan nödvändiga då det finns massvis med långa transsportsträckor.
Jag vet inte riktigt vad man kan skriva om spelet men letar man efter ett co-op spel så har man verkligen hittat ett här.
Grafik 8 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 9 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: