Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

HALO 4

Kategori: Spel Recensioner

I Fredags när jag hälsade på hos Patrik så blev det en del spelande och vi klarade även av Halo 4 som är utvecklat av drömstudion 343 Industries. Detta är deras andra spel men förra spelet räknas knappt då det var en remake på första Halo spelet. Detta Halo spel är det snyggaste spelet i serien och ett av de snyggaste spelen jag sett till Xbox 360. Jag har spelat alla Halo spel sen första kom 2001 och har verkligen gillat dem trots en väldigt rörig story som jag inte förstår till 100%.
Halo serien har alltid haft mycket fokus på Co-op och Multiplayer vilket jag uppskattar. Co-op gör alla spel bättre trots att de från början kan vara halvkassa (Spel ska njutas tillsammas). 343 Industries tar vid där Bungie slutade med att Master Chief var borta i rymden. Han sätts i cryosömn men väcks av hans AI vän Cortana som sjunger på sista versen då alla AI dör efter 7 års tjänst och Cortana är nu inne på sitt 8:e år. Master Chief väcks upp av att skeppet blir attackerat av Covernanterna men det roliga slutar inte där utan han krashlandar även på en planet som styrs av den nya fiende rasen Prometheans som är robotar liknade fiender. Ljudmässigt så låter det även bättre än någonsin mycket mera tyngd i vapnen vilket jag har velat ha sen första spelet. Dock så är det fortfarande inte lika schysst ljud som battlefield spelen. 
Spelet har som sagt nya fiender men jag hade velat ha lite mer variation av dem. En annan nyhet är att det dykt upp ca 10 nya vapen vilket är allt från Prometheans vapen och nya människovapen. Absolut ett välkommet tilltag. 
En annan grej med spelet är att det finns ett spelläge som heter Spartan Ops vilket är en episode baserad kampanj där man spelar som olika soldater i kriget mot covenanterna. Det kommer nya Spartan Ops uppdrag veckovis vilket är ett schysst sätt att få spelarna att återvända till spelet. Mera sånt vill man ju ha i spel. 343 Industries har verkligen lyckats med sitt Halo spel men jag hade gärna sett ännu mera nyheter i spelet. Kanske nästa gång när Master Chief är tillbaka. 
Grafik 10 av 10
Ljud 9 av 10
Kontroll 10 av 10
Hållbarhet 9 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: