Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Call of Juarez : The Cartel

Kategori: Spel Recensioner

Call of Juarez : The Cartel är det tredje spelet i serien och har gått från ett rent västernspel till droghandel i Amerika och Mexiko. Det var många som klagade på Call of Juarez : Bound in blood eftersom man inte kunde spela Co-op trots att man alltid sprang runt med en kompis. Detta ville självklart utvecklarna råda bot på till detta spel och skapade då ett spel man där man kunde spela co-op med 2 kompisar online.

Jag och Pontus spelade detta spel ihop och vi klarade det efter några tillfällen tillsammans. De flesta spel som har co-op blir per automatik lite roligare enligt mig och även om detta spel hade massvis med buggar så orkade vi klara det iaf. Hade jag spelat singelplayer så vet jag inte om jag hade gjort det. En lite kul och annorlunda grej med detta spel är att alla spelare har olika agendor. Som t.ex så är Eddie(han jag spelade som) skyldig massa pengar så jag fick massa hemliga miniuppdrag som att plocka på mig allt möjligt så att jag kunde bli av med mina skulder. Det finns dock en hake. Skulle någon av mina partners se mig plocka upp dessa grejor så får jag inget för dem.

Detta gjorde att det blev en skön mekanik mellan att vara lojal och olojal mot sina "vänner". Förutom alla buggar som drar ned betyget så är den grafiska biten rätt så undermålig. Ljudet i spelet är även det lite halvtaskigt. Jag kommer nog aldrig spela detta spel igen men det var en okej tidsfördriv i Co-op i alla fall.

BETYG

Grafik 6 av 10
Ljud 6 av 10
Kontroll 7 av 10
Hållbarhet 6 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: