Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Två förhandtittar

Kategori: Tvspel

Jag har provat 2 nya spel som jag skrev förut och de heter som sagt Darkest och Days och Wolfenstein.

Darkest of Days är ett FPS(First person shooter) spel som utspelar sig i olika tidsåldrar. Jag provade på spelet med Stefan i min närhet och han hatade nästan spelet direkt. På första banan skulle man skjuta indianer vilket var sjukt dåligt gjort. Andra banan så gick man genom ett majsfält och sen skulle man skjuta massa soldater. Grafiken i spelet fick en att tro att man spelade ett Playstation 2 spel. Allt i spelet var horibelt kasst från grafik, kontroll, ljud och känslan. Darkest of Days är nog ett av det sämsta spelen jag provat i år. Det ska bli intressant att se vad detta skitspel får i betyg när det kommer ut i butiken. På bilderna ser det rätt okej ut men när man spelar det så ser det verkligen ut som skit.



Wolfenstein är en spelserien som började 1992 och var det spelet som formade FPS genren till vad den är idag. Wolfenstein 3D som det hette 1992 visade hur spelen skulle se ut men nu 17 år senare så har andra spel i genren åkt långt förbi. Spelet är utvecklat av Raven som bl.a har gjort Soldier of Fortune som i sin tur blev känt för sitt brutala innehåll. Wolfenstein är inte lika våldsamt men man kan se att det är Raven som står för utvecklingen. Grafiken är varken snygg eller ful utan bara tråkigt. Ljudet i spelet är tama och kontrollen är standard.

Spelet är underhållande i små doser men inget jag tycker man ska betala fullpris för.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: