Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Det Bleka Hotet

Kategori: Film Recensioner

Vi har samlat det bästa från Johan Glans digra komediarkiv med noga utvalda godbitar från hela Glansperioden, med klipp ur bl a Kvarteret Skatan, Hjälp, Morgonsoffan, Fredag hela veckan, Parlamentet, World Tour of Skåne och Roast. Redan som liten palt hemma i Eslöv kunde man ana att Johan Glans skulle välja en egen väg. Från schackspelande pojke och ämnesexpert på James Bond i SVT:s Kvitt eller Dubbelt girade han så småningom in på humorns bana och den kursen håller han sedan dess, som en av de starkast lysande stjärnorna på komikerhimlen.

Jag ska börja med att säga att jag är inget större fan av alla dessa samlingsark som alla komiker har släppt. Visst är det kul att se lite klipp ibland men inget man kollar på om och om igen. Jag gillade faktist det mest som Johans Glans har gjort men jag tycker det är roligare att se ett helt avsnitt av kvartert skatan eller varför inte ett avsnitt av Morgonsoffan. 1 timmas underhållning innehåller denna film och jag tycker inte det är helt okej. Jag rekommenderar att man ska se den men jag skulle aldrig betala 160kr för den. Hellre hyra den i sådana fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: